fotografi

Friday, January 2, 2009

Jurney To PD

20minit pastu 
sampai tol seremban-pd
pekene kopi dulu
sampai hentian seremban
time baru nak gerak

Sebagai penutup taun, aku kene g kursus kat pd (Port Dikson).
so kursus tu alasan jer, sbenar nye aku lebih kepada wat travelling makan angin ngan kude besi aku tu. Sbenarnye aku mmg suke wat solo ride ni. 1st time aku solo ride mase aku pas abis SPM ngan moto cub abah, aku solo ride dr Kemaman ke Kuala Kangsar. Last aku wat solo ride pd taun 2006,Gombak-K.Pilah-Temerloh-Gombak. Dah sekian lama akhirnya aku dpt peluang utk solo ride blk. Perjalanan aku bermula dari umah aku kat gombak jam 2:18ptg. Isi minyak jab kat sentul rm10, senak tangki minyak moto aku (alhamdulillah minyak dah turun). Sepanjang jalan, aku mmg dah rase hujan rintik2 dan langit kelihatan mendung jer. Tp bile sampai kat Sg Besi hujan turun mencurah -curah, berenti jab pakai baju hujan then prenggg...... jalan balik. Hujan mmg x kasi can kat aku makin lebat dan menggila kat Bangi. Sampai hentian seremban aku x tahan dah, pundi kencing aku mmg nak pecah dah. Berenti dekat 1/2 jam kat situ, pekene kopi dunkin doughnut, kasi suhu badan tu normal balik. 

No comments: